Filmy taniec, dwudziesty wiek

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje taniec, dwudziesty wiek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Gdy w latach 20. XX wieku w Oklahomie zostają odkryte złoża ropy na terenie zamieszkałym przez Osedżiów, ktoś zaczyna mordować członków plemienia, aż do akcji wkracza FBI, by rozwiązać zagadkę.

Babilon

6,4
6,9
BABILON to oryginalna epopeja rozgrywająca się w Los Angeles lat 20. XX wieku. To opowieść o wielkich ambicjach, śledzi narodziny i upadek wielu gwiazd w erze niepohamowanej dekadencji i deprawacji we wczesnym Hollywood.
Historia osadzona we wczesnych latach 1900 opowiada o życiowych zmaganiach Afroamerykanki mieszkającej na południu. Jest to odważne, nowe podejście do ukochanego klasyka autorstwa Alice Walker.


Historia niemieckiej rodziny Essenbeck, przemysłowców, właścicieli fabryki, rozgrywająca się w latach 1933-34, czyli od pożaru Reichstagu do "nocy długich noży". Opowieść o zawiści, walce i upadku godności. Visconti czerpie tu z MacBeth'a, Demonów Dostojewskiego, jak i z Thomasa Manna i z Götterdämmerung Wagnera.
Film na podstawie powieści W. Somerseta Maughama pt. "The Painted Veil". Opowiada historię lekarza i jego niewiernej żony, Kitty, którzy w latach 20-stych XX wieku przeprowadzają się do odległej chińskiej wsi, aby walczyć z epidemią cholery. Kitty przeżywa tam duchowe przebudzenie i ponownie zakochuje się w swoim mężu widząc jego poświęcenie dla pracy.
Bardzo poczytny pisarz kryminałów Charles (Dan Stevens) zmaga się z twórczą blokadą i zbliżającym się terminem oddania kolejnego skryptu. Jego idealna druga żona Ruth (Isla Fisher) zrobi wszystko, żeby spełnić swoje najskrytsze marzenia o wyjeździe do Hollywood. Rozpaczliwe poszukiwanie inspiracji przez Charlesa doprowadza go do Madame Arcati (Judi Dench), medium, która została ogłoszona oszustką. Kobieta zostaje zaproszona na domowy seans spirytystyczny. Po tym wydarzeniu wszyscy dostają więcej, niż się spodziewali, gdy Arcati przypadkowo przywołuje ducha zmarłej pierwszej żony Charlesa: ognistą i zazdrosną Elvirę (Leslie Mann), która postanawia zabić Charlesa, aby mogła spędzić z nim wieczność. To prowadzi do coraz bardziej komicznego i śmiertelnego trójkąta miłosnego.
Czarne Bractwo Blackkklansman to prawdziwa historia w reżyserii znakomitego filmowca Spike'a Lee. Jest początek lat siedemdziesiątych, a Ron Stallworth (John David Washington) jest pierwszym czarnoskórym detektywem, który służy w Departamencie Policji w Colorado Springs. Zdeterminowany, by wyrobić sobie nazwisko, Stallworth odważnie decyduje się na niebezpieczną misję: infiltracje Ku Klux Klanu. Razem z kolegą Flipem Zimmermanem (Adam Driver) tworzą grupę, której udało się przeniknąć do struktur Ku Klux Klanu. Udowodnili rasistowskie działania organizacji, uniemożliwili dokonanie zamachu, w którym mieli zginąć ludzie.
Miejski szpital w Los Angeles, rok 1912. Roy Walker odniósł poważne obrażenia podczas kręcenia jednej z kaskaderskich scen filmowych. Złamane zostało również jego serce, kiedy ukochana dziewczyna uciekła z pewnym aktorem. Zrozpaczony i zdesperowany chłopak ma plan ostatecznego uwolnienia się od cierpienia, ale, unieruchomiony na szpitalnym łóżku, nie jest w stanie sam go zrealizować. Zaprzyjaźnia się więc z małą pacjentką ze złamaną ręką, 5-letnią Aleksandrią. Codziennie opowiada dziewczynce kolejny fragment fantastycznej opowieści. Na tle zapierających dech w piersiach krajobrazów i pełnych przepychu pałaców rozgrywa się historia miłosnego trójkąta, którego bohaterami są: piękna księżniczka Evelyn, nikczemny gubernator Odious oraz tajemniczy Czarny Bandyta, który z pomocą kilku egzotycznych herosów walczy ze złem, ucieleśnianym przez gubernatora. Aleksandria zrobi wszystko, żeby poznać dalszy ciąg tej olśniewającej historii o miłości i zdradzie. Z czasem jednak granice między rzeczywistością a fikcją zacierają się, a dziewczynka zaczyna zdawać sobie sprawę, że chodzi tu o coś więcej niż los wyimaginowanych bohaterów...
W trzecim filmie z trylogii o rodzinie Corleone Al Pacino ponownie wciela się w rolę autokratycznego przywódcy rodu. Sześćdziesięcioletni Michael Corleone myśli o wyprowadzeniu swej rodziny ze świata zbrodni, a zarazem o znalezieniu właściwego następcy. Wybór pada na porywczego Vincenta (Andy Garcia), ale decyzja ta równie dobrze może przekreślić marzenia o legitymizacji i wciągnąć rodzinę w piekło mafijnej wojny.
W dniu swoich 13 urodzin Jenna dostaje od swojego przyjaciela domek dla lalek – który ma odzwierciedlać jej marzenia. Dziewczynka bowiem zawsze chciała być popularna w szkole i przyjaźnić się właśnie z takimi ludźmi. W czasie nieudanego przyjęcia urodzinowego jej pseudo przyjaciółki nakłaniają Jennę by zamknęła się w schowku. Ta posłusznie zgadza się na ich propozycję. Jednak kiedy znajduje ją Matt i mówi, że już wszyscy zaproszeni goście poszli, dziewczyna jest zrozpaczona. Chce być już dorosła i mieć trzydzieści lat, a jej marzenie się spełnia. Następnego dnia budzi się jako dorosła kobieta. Teraz mieszka w luksusowym apartamencie, ma chłopaka, pracuje dla renomowanego czasopisma – można chcieć czegoś więcej? Tak, Jenna dowiaduje się, że nie ma już swojego najlepszego przyjaciela Matta, od feralnych, trzynastych urodzin zerwali przyjaźń. Dziewczyna zamierza zrobić wszystko, by odbudować starą znajomość.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…