Filmy kościół, afroamerykanin

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kościół, afroamerykanin. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Historia opowiada o Franku Lucasie (Denzel Washington) – narkotykowym królu z Harlemu, który w latach 70. przemycał heroinę z południowo-wschodniej Azji w bagażach żołnierzy walczących w Wietnamie. Detektyw Richie Roberts (Russell Crowe) prowadzi śledztwo w tej sprawie. Frank Lucas przejął stawkę w grze i zaczyna budować własne imperium po nagłej śmierci szefa. Chociaż nigdy nie uczęszczał do szkoły, dysponował sporą wiedzę zebraną na ulicy. Zastosował ją łącznie z własną pomysłowością i ściśle biznesową etyką, aby przejąć kontrolę nad handlem narkotykami. Zasypywał ulice czystszym, tańszym towarem wykluczając z gry czołowe syndykaty i stając się gwiazdą w świecie handlarzy narkotyków. Richie Roberts działa wystarczająco blisko przestępczego świata, aby zauważyć zmianę u sterów. Szybko zaczyna podejrzewać, że czarny gracz znikąd ma zamiar zdominować ulice. Zarówno Lucas jak i Roberts mają swój własny rygorystyczny kod etyczny, który sprawia, że separując się od współpracowników, stoją samotnie po przeciwnych stronach wymiaru sprawiedliwości. Spotkanie, do jakiego musi ostatecznie dojść, zmieni nie tylko ich życie, ale losy całego pokolenia Nowego Jorku.
Film zainspirowany prawdziwą historią. Antwone Fisher jest opartą na faktach opowieścią o triumfie ducha i silnej woli, Denzel Washington debiutuje jako reżyser, a Derek Luke w roli na dużym ekranie. Tytułowy Antwone Fisher (Luke) jest młodym żołnierzem służącym w amerykańskiej marynarce wojennej. Szokuje otoczenie niekontrolowanymi wybuchami wściekłości i przemocy. Przełożeni kierują go na terapię u cenionego wojskowego psychiatry, dr Jerome'a Davenporta (Washington). Antwone nie przypuszczał, że przekraczając próg gabinetu doktora wyrusza w niezapomnianą podróż emocjonalną, stawiając czoła bolesnej przeszłości i poznając rodzinę, z której istnienia nie zdawał sobie nawet sprawy.
Inspektor Callahan, zwany Brudnym Harrym (Clint Eastwood) ponownie w akcji. Tym razem, z pomocą nowego partnera inspektora Kate Moore`a ratuje San Francisco z rąk terrorystów, którzy żądają dwóch milionów dolarów okupu.


Nastolatka z pomocą przyjaciół walczy z wampirami, demonami i innymi piekielnymi stworzeniami.

Selma

6,4
7,5
Po odebraniu Pokojowej Nagrody Nobla, Martin Luther King (David Oyelowo) wraca do USA, gdzie czekają go nowe wyzwania. Jest rok 1965, a walka o prawa obywatelskie Afroamerykanów wchodzi w decydującą fazę. Z miasta Selma w kierunku Montgomery wyrusza marsz protestacyjny, brutalnie spacyfikowany przez siły porządkowe działające z polecenia słynącego z rasistowskich poglądów gubernatora George'a Wallace'a (Tim Roth). Jednak poruszająca relacja telewizyjna, pokazująca rozbicie pokojowego demonstracji, sprawia, że do Selmy z całego kraju ściągają ogromne rzesze ludzi o różnym kolorze skóry i wyznaniu. W stronę Montgomery kieruje się wielotysięczny tłum, któremu przewodzi sam King. Prezydent USA Lyndon Johnson (Tom Wilkinson), świadomy, że gubernator Wallace zrobi wszystko, by demonstranci nie zaznali spokoju, gorączkowo szuka rozwiązania, które pozwoli uniknąć rozlewu krwi i szeroko relacjonowanej przez media katastrofy wizerunkowej demokratycznej Ameryki.

Silverado

6,8
Silverado to niewielkie miasteczko położone w Nowym Meksyku. W osadzie królują przemoc i bezprawie. Pewnego dnia przybywają tam czterej mężczyźni: Emmet, Hadden, Jack i Hal, który poprzysiągł pomścić śmierć swojego ojca. W miasteczku, czterej jeźdźcy szybko orientują się, że urząd szeryfa piastuje niebezpieczny i skorumpowany bandyta. Krwawa konfrontacja wydaje się nieunikniona.

Wdowy

6,2
6,8
Nagrodzony Oscarem reżyser Steve McQueen (Zniewolony. 12 Years a Slave) i współscenarzystka, autorka bestsellerów Gillian Flynn (Zaginiona dziewczyna) przestawiają pełen napięcia thriller ze zbrodnią, namiętnością i korupcją w tle. Wdowy to historia czterech kobiet, których nie łączy nic z wyjątkiem długu, pozostawionego im w spadku przez zmarłych mężów, uwikłanych w działalność przestępczą. Kobiety nie mają innego wyjścia, jak wziąć sprawy w swoje ręce i zawiązać spisek, który pozwoli im narzucić światu ich reguły gry.
Rok 2003. 30 lat po tym, jak wspólnie służyli w wojnie w Wietnamie: były sanitariusz szpitala marynarki wojennej Larry "Doc" Shepherd (Steve Carell), były żołnierz piechoty morskiej Sal Nealon (Bryan Cranston) i były żołnierz marynarki wojennej Richard Mueller (Laurence Fishburne), który jest obecnie pastorem - spotykają się. Teraz jest to innego rodzaju misja: Doc musi pochować syna, młodego żołnierza marines zabitego w wojnie w Iraku. Larry postanawia zrezygnować z pochówku na cmentarzu w Arlington i przy pomocy swoich starych kumpli bierze trumnę na słodko-gorzką wycieczkę po wschodnim wybrzeżu do swojego domu na przedmieściach New Hampshire.
Film śledzi losy młodego prawnika Bryana Stevensona (w tej roli Jordan) i jego walki o sprawiedliwość, która przejdzie do historii. Po ukończeniu studiów na Harvardzie Bryan mógł przebierać w lukratywnych ofertach pracy. Zamiast tego wolał jednak pojechać do Alabamy, aby bronić niesłusznie skazanych z pomocą miejscowej adwokat Evy Ansley (w tej roli Larson). Jedną z jego pierwszych, a zarazem najbardziej medialnych, spraw jest sprawa Waltera McMilliana (w tej roli Foxx) skazanego na karę śmierci w 1987 r. za głośne morderstwo 18-letniej dziewczyny, mimo że większość dowodów świadczyła o jego niewinności, a jedyne obciążające go zeznania złożył przestępca, który miał motyw, aby kłamać. Wraz z upływem lat Bryan zostaje wplątany w sieć prawnych i politycznych intryg, a ponadto mierzy się z jawnymi i niczym nieskrępowanymi przejawami rasizmu, walcząc o Waltera i jemu podobnych z piętrzącymi się przed nimi przeciwnościami losu z jednej strony — jak również z systemem — z drugiej strony.
Aby zmniejszyć roczne współczynniki przestępczości, organizacja New Founders of America (NFFA) testuje socjologiczną teorię, kierując – w ciągu jednej nocy – agresję na określoną zamknięta społeczność. Ale kiedy przemoc ciemiężców spotyka się z agresją zmarginalizowanych, patologia rozprzestrzenia się z przedmieść na cały kraj.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…